keskiviikko 20. elokuuta 2014

Kun kaikki on rikki

Tätä nykyä tuntuu olevan kaikki pielessä. Ihan kaikki. Tallipitäjät ovat ärsyttäviä, valmentajat ovat kalliita, hevosten varusteissa on joko liikaa tai liian vähän blingiä. Ja sitten ne hevoset. huoh... ne on aina joko liian laiskoja tai kuumia, velttoja, löysiä, pinkeitä. Mutta koskaan ne eivät ole sellaisia, kun minä haluan. Minä. Minä. Minä.

Jos hevonen kävelee liian hitaasti, kaikki on pielessä. Ihan sama, vaikka sen käynti olisi puhdas nelitahtinen, hevonen olisi rento, suora, symmetrisellä, kevyellä ohjastuntumalla. Ei auta, vaikka se olisi kuinka taipuisa ja asettuisi pienimmästä mahdollisesta vihjeestä, jos se kävelee liian hitaasti. Kavionmitan yliastuntaa ei myöskään lohduta, koska se kävelee liian HITAASTI! Melkein kannattaa luopua kaikesta muusta, kunhan se kävelee nopeammin. No niin, nyt se kävelee liian nopeasti, ei asetu, ei hyväksy ohjastuntumaa. Lisäksi se poikittaa ja kulkee vinossa. Höh, mutta ainakin se kävelee sitä vauhtia, mitä haluan. Minä haluan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti